Wednesday, December 8, 2010

~MeNcaRi SiNar daLam KeGelaPan~

Bila malam melabuhkan tirainya
Tika itu,
Aku merasakan betapa dekatnya diriku
pada Sang Pencipta
Yang mengatur perjalanan hidup ini,
Sedang aku di kala siangnya leka dengan kesibukan duniawi.

Dalam kegelapan itu,
Aku mencari-cari sinar cahayaMu,
Terasa begitu kerdilnya diri ini,
Hingga merasakan layakkah aku
Menerima cintaMu
Cinta yang sering ku dambakan hingga ke saat ini.

Di kedinginan malam ini,
Seperti malam-malam yang biasa ku lalui,
Aku masih lagi mengharap hadirnya sinar kasihMu,
Untuk kuharungi liku-liku kehidupan ini,
Dalam mencari erti sebenar sebuah kehidupan.

Kini,
Aku mengerti bukan mudah untuk ku damba cintaMu
Bukan mudah menagih kasihMu
Tetapi aku yakin,
Dengan mengingatiMu di kala senang pasti
Engkau mengingatiku di kala susah
Ketahuilah...
Hingga ke saat ini
Aku masih lagi mengharap sinar bahagia bagi
Menuju syurga yang kekal abadi.

Nukilan sendiri...

No comments: